FUN.


I've made decision
Wednesday 4 January 2012 ? 2 Comment ?
*ni gambar time form3. Aaaaaaaaa rindunya ;( 

Assalamualaikum & Hello. How yr first day school gais? Is it ok or you dont wanna go to school anymore? Haha mana boleh korg tak pergi sekolah. Nanti jadi org yg tak berguna. Mcm mana nak hidup bila besar nanti? Mcm mana nak capai cita2 korg? Mcm mana nak dpt pergi haji, dpt rumah besar, hidup senang, boleh tolong mak ayah kalau takda duit? Ish2, fikir lah ye :p

*sigh* Aku tgk semua happy je dpt aliran yg diingini. Yg aku ni jadik lemah duk dlm kelas Akaun. Bosan. Takda ramai kawan. Nasib baik ada Sya  Duduk kt tepi. Rasa tersisih sangat. Dah la aku rabun. Satu perkataan apa pun aku tak nampak apa yg cikgu tulis kt whiteboard. Ya Allah, aku taknak kelas tu tapi tu semua salah aku. Redha jelah. Aku harap sgt yg aku dpt tukar ke kelas Grafik. Biar lah kakak aku nak kata apa, cikgu nak bising2. Dorg takkan faham.

Bila fikir psl benda ni, aku jadi tak semangat. Rasa nak menangis. Sebak. Entah la..........................Tadi jumpa Reza dkt kantin. Dia tanya sama ada aku nak tukar kelas atau tak. Dia harap sangat aku tukar kelas. Then aku terus nak nangis. Lemah nya aku. Benda mcm ni pon nak ditangisi. Ceh :p

Aku confused sebenarnya, sangat2 confused dan menyesal serta takut menyesal. Sebab aku confused dan menyesal dan juga takut menyesal? Ok aku bg sebab knp aku menyesal dulu,
1. Masa form3, ktorg diberi 2 pilihan untuk memilih kelas dan aliran mana yg diingini. Aku pilih Akaun Geo as Pilihan1 and Grafik Berkomputer as Pilihan2. Time tu mcm tak fikir pnjg ah sbb rasa mcm Akaun lagi senang. Yelah, cikgu bagi masa singkat. Tak sempat nak fikir apa semua. Just terus decide centuh. And cz time tu Reza takda dgn aku. So takleh nak bincang2 dgn dia. I'm just "hm lantak lah"

Tu jelah sebab menyesal nya. Tulis nombor bagai kan bnyk sangat. Kihkih n.nv

Now aku nak bg sebab aku confused. Ergh.
1. Dah dpt masuk kelas Akaun Geo, now rasa nak tukar and dah bg nama dah pon dkt cikgu. Dlm masa yg sama aku fikir gak kalau aku stay Akaun class, nanti dah tentu2 aku akan ke arah to be "Accountant" and boleh ke arah lain jugak. But not dlm bidang "Multimedia". Mmg taklah, kalau dah belajar Akaun nak masuk MMU. Jgn harap beb. Aku taknakkkkkkkkkkkkkk. Enggak mahu buk. Enggak mahu! Haih but if I take Graphic class, then ofc I'll go study deeply about it. Cz that what I want. Kalau tak dpt pun, aku boleh cari kerja lain. Aku boleh jadi full time photographer. See its profits? Wa ckp lu mmg tak rugi kalau dah minat. Yg tak minat tu lain cerita ah.

2. Kakak2 aku mmg tak bg aku masuk Graphic. Dorg kata susah nak cari kerja. Kalau amik Akaun, mana2 tempat pun perlukan Akauntan. So, senang. Betul jgk ckp dorg tp aku tak minat. Kira2 itu ini mende, duk dlm office. Tension gua. Bila tny Domo, dia kata "Amik je graphic. Kita yg belajar bkn dorg. Heh" Nampak tak nampak tak bertapa sekepala nya dia dgn aku. Aku tanya jugak dkt Kak Sofia, dia kata kalau takda basic melukis mmg susah. And tanya Kak Nis, ala Anissyafira tu, dia kata "Akaun susah, Graphic is better". Oso aku ada tny gf abg aku merangkap kakak ipar aku. She sayed, better choose Graphic but make sure belajar betul2 lah. Cz zaman skrg ni, semua guna IT. Kita click2 je. Boleh jadi kaya. Kehkeh. Aku nak hidup senang, boleh cukup kan duit untuk mama abah pergi haji. Tapi mcm lama lagi je :( Boleh bwk mama abah tinggal sekali dgn aku if aku ada rumah nanti. Boleh beli apa yg mama abah nak. Boleh tolong adik beradik itu ini. Dan aku harap, kalau apa yg aku nak ni tercapai, jgn lah sampai lupa hal dunia. Agama, tunaikan suruhan Allah. Aku harap aku takkan lupa.

Dua je? Yes dua je tapi benda nya berat. Aku tak larat. And kenapa aku takut menyesal? Hm......................
1. If aku dapat tukar ke kelas Graphic, aku takut aku tak boleh nak berseni. Itu yg paling aku takut. Tapi bila Reza kata, ekceli cikgu yg kata. Dia bgtau aku, hehe cikgu kata seni boleh belajar. Cikgu boleh ajar. Aku  lega. And bila dikenanang zaman aku tadika dulu, aku lah budak yg selalu dpt tempat kedua atau pun ketiga dlm pertandigan melukis. Mama pun ada kata "Korg semua bila time seni mesti suruh mama lukis. Along dgn adik je tak." Hah tulah mama kata kt kami adik beradik. Aku nampak kelebihan aku kt situ. Just selama aku belajar seni dlm darjah dan tingkatan ni, aku anggap seni tak penting. Aku buat benda tu perkara remeh je. Dpt E pun takpa. Aku jadi malas nak melukis. Bila skrg aku dah di form4, baru aku fikir seni tu boleh bawak aku pergi jauh. Adik2 semua, kalau nak jadi cm akak, please jgn buat seni mcm sampah. Ok? Berharga tau seni tu. Amboi aku ni -.-

2. If aku stay kelas Akaun, aku takut aku jadik jealous dgn dorg. Aaaaaaaaaaa D': Takmo ah takmo. Aku takut aku tak dapat capai cita2 aku. Bukan senang nak belajar aliran multimedia ni. Kena ada ilmu didada. Barulah boleh pergi jauh sejauh yg mungkin. Sedalam dalam yg mungkin. Aku taknak menyesal di kemudian hari. Wuwuwu~

*lap peluh* Penat aku luahkan perasaan aku. Siapa nak baca, bacalah. Aku lagi happy kalau korg can give some opinion. Susah gak nak pilih kan. Aku fikir selama ni senang je. Yelah dulu aku budak2, takda cita2. Skrg dah ada cita2, kenalah go for it.


And lastly, RINDU HOTOT!!!! ABG2 BESAR NI. AHA AHA AHA :P

Assalamualaikum :)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Walking The Dog-FUN.