FUN.


Music?
Sunday 25 December 2011 ? 0 Comment ?
Assalamualaikum to all muslim and hi to all non-muslim. Apa khabar semua? Sihat tak sihat tak? Yg sakit tu p lah jumpa doktor eh. Tapi yg sakit hati pasal mende tak penting tu, alah pasal bf lah apa lagi *flips pashmina* bf jek ew? ok saya cakap untuk gurlz only. Boyz duk diam eh. Gurlz, yg ada masalah dgn boyz tu kalau nak share masalah, meh lah meh share dgn Pycha. Eleh lu sape wa nak share ngan lu. Ok hello imma good listener *petik jari, daa* Hehe, dont take it too serious. Saya mmg suka cenni, lek lek dah dgn haku.

//muka aih tolong ah tampar dorang dua ni

Sebenarnya.......................................................................................................ok panjang sgt. Sebenarnya.........................saya nak share 'interest' saya terhadap music. Siapa minat music? Ala lagu song lets sing a song with me lalalala. Stop. Sekarang kan banyak lagu best2. Saya kalau dah minat lagu tu, download > folder 'favourite' > play > end > play > end > set as ringtone > play > end > play >end, sampai lah bosan. Tapi, music dalam kepala hotak saya ni lagu luar negara je. Means, english song. Bukan taknak layan lagu org kita, bukan taknak sokong tapi hm tapi............taknak ckp lah kang kena bash. *cough* So sekarang saya nak list kan lagu2 bagi saya 'sedap yg tak boleh di rasa menggunakan lidah sbb ia bukan makanan' senang ckp yg ada di folder 'favourite' saya. Here's the top 10.

5 - SHAKE IT OUT by FLORENCE //Ni lagu blog aku ni!!!

1 - CALL IT WHAT YOU WANT by FOSTER THE PEOPLE

//Just click the list and then you can go see music video also hear the song.

Firstly, sorry to the max ok kalau semua lagu di atas agak tidak sedap di dgr oleh sbb liriknya yg cm boleh letak star uh, ala yg ni *. Dan juga tidak menarik di mata anda semua lagi2 video nya. Erh, saya tak tgk pun video2 tu sbb internet rumah saya ni slow sikit. Jadi cm boleh tertidur ah nak tunggu buffering tu habis. *sigh* Sorry gak kalau lagu2 ni dah lapuk. Tahu ah korg dah dgr. Hm jgn ckp kt saya 'eleh, baru dgr ke?' or 'dah lama dah lagu ni. kau new lagi' Sepak kang diam terus.


Ce teka mana saya dapat lagu tu? Saya kan, sebelum tidur mesti kena dgr radio dan radio yg saya dgr setiap malam is Hitz fm. Tu ah cm masuk club sikit bila dgr lagu2 tu. Tapi kan lepas kawan saya ckp yg kita sebagai 'org islam, tak boleh dgr lagu sebelum tidur. Ia akan menyebabkan kita susah untuk mengucap ketika kita sudah nazak atau sakit' saya rasa saya nak kurangkan rutin harian saya tu. Ekceli kawan saya tu tak pasti sama ada betul atau tak sbb dia dapat tau drpd ustazah dia sendiri.

And ramai kata yg muzik ni haram? Saya pun taktau nak cakap sama ada muzik ni haram atau tak. Nak tanya Ustaz Azhar Idrus kt facebook, segan plak. Haha. Ehem, search google je ah. *bersin* Saya akan jalani kehidupan saya seperti biasa sampai satu tahap saya dpt kebenaran yg kukuh atas semua perkara yg mushkil ini. Eh pahal aku. Tetibe.

Uhukuhuk tak rasa ke yg entry aku kali ni fake? Mana pernah nak bahasakan diri sendiri as 'saya' hahak. Diammah. Back to normal. Well, entry kali ni takda kena mengena antara yg hidup atau pun yg mati. And NO HATE please. *peace* Aku akan kerap kan diri ni untuk berblogging. Setiap hari kalau boleh and takmo dah online efbi tu. Bosan tau tak bosan. Rasa mcm takda kawan tskk tskk. Stop ok. Kang panjang lebar lah entry ni. Goodnight all. Much of love. Assalamualaikum :)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Walking The Dog-FUN.